woensdag 28 oktober 2015

Blije dag 34 t/m 37: Priveconcert, macaronikunst, herfstommetje en chocola

Dag 34

Mijn vriendin Ruth schrijft zelf liedjes. Ze huurt een conservatoriumstudent in om er pianobegeleiding bij te schrijven. Toen ze dit weekend bij me logeerde kropen we op zondagochtend achter de piano in onze gemeenschappelijke ruimte. Haar stem en de pianomuziek weerkaatsten tegen de hoge lemen muren. Het klonk zo hemels dat ik er een brok van in de keel kreeg. Nog leuker werd het toen we tweede stemmen verzonnen en ik mocht meezingen.



En ik mocht bij Firma Fluitekruid eten en logeren. Dat was ook leuk natuurlijk!

Dag 35

Het groen in Rotterdam tekent schraal af tegen de natuurlijke omgeving waar ik nu woon, maar toen ik maandag langs de Heemraadsingel liep omdat ik in de verkeerde tram was gaan zitten was ik toch ook best onder de indruk.


Dag 36

Ik vind het altijd leuk als cliënten zelf met creatieve ideeën komen die ze ten uitvoer willen brengen. Cliënt E. had op Instagram servies- en glaswerk gezien dat met macaroni was versierd en vervolgens met zilververf bespoten. Dat wilden zij en cliënt J. wel uitproberen. Ik deed met ze mee. Heerlijk meditatief, zo'n uurtje macaroni plakken.


Dag 37

Ik: "Ik weet niet zo goed wat ik van vandaag moet noemen."
Vriend: "Zal ik je dan even een chocolaatje komen brengen?"


Vriend: "Sta ik eindelijk in je 100 dagen..."

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kan jij blij zijn voor 100 dagen in een rij?" Die uitdaging wilde ik wel aangaan! #100happydays  
------------------------------------------------------------------------------------------------- 

3 opmerkingen:

  1. Ah........... wat lief die chocolaatjes!! Prachtige foto van de piano, trouwens. Ik ga binnenkort een proefles zingen doen, lijkt me zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O leuk! Ik vergeet altijd hoe leuk zingen is. Mooi sfeervol plaatje he? Die zaal is ook heel mooi. Ik moet wel bekennen dat ik die foto niet de betreffende zondagochtend heb gemaakt, maar pas vandaag (bij lamplicht) omdat ik mijn blog wilde bijwerken.

      Verwijderen
  2. Wat lief van Jurjen! En zelfs in de verkeerde tram gaan zitten heeft dus zijn voordelen... Ja, ik vond het eten en logeren ook erg gezellig en voor herhaling vatbaar. De boerenkoolchips zijn trouwens erg lekker, maar wel heftig! Aan een paar chippies heb je wel genoeg, qua smaakexplosie...

    BeantwoordenVerwijderen