vrijdag 23 oktober 2015

Blije dag 32: Lichtpuntjes achteraf

Ik had me verheugd op vandaag, omdat ik een vrije dag zou hebben en ik alle Belangrijke Dingen gisteren al geregeld dacht te hebben. Lekker urenlang op de bank hangen met een boek, dat wilde ik het liefste. Zou ik daar de rust voor vinden?

Nee dus. Ik ging toch twee wassen draaien, btw-aangifte doen, allerlei rekeningen betalen (nu mijn salaris binnen is), opruimen, afwassen, boodschappen doen, regeldingen doen op internet, blijven hangen op internet, ... en toen was opeens de dag om.

Maar zelfs dan, nu ik in mijn 24-uursgeheugen graaf kan ik er toch wel wat lichtpuntjes uitpersen:
- De foto's op internet van Syrische vluchtelingen die rozen uitdelen op verschillende Nederlandse stations.
- Een journalist van een bekende nieuwssite die me mailt of hij me mag interviewen voor een portrettenserie over "mooie mensen met verhalen die een positieve boost geven." Ahum. 
- Samen met Jurjen een rampenfilm kijken over een familie die uiteengerukt wordt door de tsunami. Maar het loopt goed af, dus ik mag het met goed fatsoen als lichtpuntje opnemen in mijn lijst.
- Hooggeëerd kattenbezoek.
- Op weg naar de supermarkt voor het eerst langs de weggeefboekenkast in een voorzieningencentrum, een paar boeken brengen en een stapeltje mee terug genomen.


O, was eigenlijk best een puike dag, toch? En zal ik dan nu nog even op bed gaan liggen met een boekjzzzzzzzzzzzzzzz...

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kan jij blij zijn voor 100 dagen in een rij?" Die uitdaging wilde ik wel aangaan! #100happydays  
-------------------------------------------------------------------------------------------------  

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, die dagen dat je van alles van plan was, en aan het eind van de dag denkt: wat heb ik nou eigenlijk gedaan? Klussen afgehandeld hebben geeft een goed gevoel, maar van dat gehang op internet word je zo lamlendig... Boektober was een goeie impuls om dat ding wat vaker uit te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gisteren ook gepoetst. Dat was wel gepland, want o, wat vind ik het zonde om een relaxmetboekendag op te geven om te poetsen. Maar goed, ik heb mezelf beloond met een bak pepernoten en een schoon huis. :) Interessante boekenvangst, trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen