donderdag 15 oktober 2015

Blije dag 24: Afvinken


Vandaag weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet laten zien als geluksmoment. Aan het eind van de dag ben ik eigenlijk het meest blij dat ik een paar dingen van mijn to-do lijst heb kunnen strepen die er al een poosje opstonden: naar de stad gaan om haarverf te kopen; vervolgens mijn uitgroei-haar verven zodat ik weer kan doen of ik een jonge blom ben; declaraties indienen om mijn lege rekening wat te spekken; de knoop doorhakken dat we dit jaar weer een Geefmaand November organiseren; en al dat fruit dat zich uit mijn bio-fruitpakket heeft opgestapeld door de slowjuicer halen en dan het sap invriezen. Ik liet even bevallig een glaasje mandarijnensap op mijn kastje poseren.


Mijn eerste blijegupmoment was vanochtend. Omdat ik geen winterbroeken meer had kocht ik er twee via Marktplaats, en ik kreeg ze keurig in een oude schoenendoos geleverd. Een van de broeken zat als gegoten. Dat liet ik de verkoopster gisteren dan ook weten.

Vandaag stuurde ik er een berichtje achteraan. Dat de doos ook als gegoten zat. Aldus de buurkat. Foto erbij. Ik moest zelf wel om mijn grapje gniffelen, maar wist niet of het in goede aarde zou vallen. Ik moest nog harder gniffelen toen ik als reactie terugkreeg dat mijn mail "een lang gerekt ahhhhhhh, en een hele grote glimlach" had ontlokt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kan jij blij zijn voor 100 dagen in een rij?" Die uitdaging wilde ik wel aangaan! #100happydays  
-------------------------------------------------------------------------------------------------  

1 opmerking: