woensdag 7 oktober 2015

Blije dag 14: Logeerhuis



Eind april verhuisde ik van Rotterdam naar het Nijmeegse Lent. Van tevoren maakte ik me veel zorgen of ik in mijn nieuwe omgeving wel een baan zou kunnen vinden. Moest ik nou én een huis bouwen, én de pr rond de opening van onze wijk verzorgen, én klussen in mijn nieuwe huis, én een verhuizing organiseren, en tegelijkertijd ook nog solliciteren?

Op een dag sloeg ik aan het rekenen en puzzelen, en besloot ik dat ik me niet langer druk zou maken. Ik zou gewoon voorlopig in Rotterdam blijven werken en dan zonder druk een nieuwe baan zoeken. Geen ideale situatie, en financieel krap, maar het zou allemaal net moeten kunnen. Die realisatie gaf me rust.

Nu ben ik al ruim vijf maanden forens. Ik werk maandag en dinsdag, en zoek dan een overnachtingsplek voor de maandagnacht, en als het even kan ook de zondagnacht. Dat zoeken naar overnachtingsplekken vind ik wel stressvol, en soms moest ik uitwijken naar een dure b&b of airbnb-kamer.

Maar... er bleek nog zo'n zot te bestaan. Via een buurvrouw kwam ik in contact met een jongen die in Rotterdam woont en in Nijmegen werkt. We besloten een nacht per week aan woningruil te doen! Afgelopen maandag ging ik voor het eerst op weg naar zijn woning in een straat vol multiculti-winkeltjes. Ik voelde een gezonde spanning toen ik de sleutel in het slot stak. Mijn nieuwe maandaghuis!

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kan jij blij zijn voor 100 dagen in een rij?" Die uitdaging wilde ik wel aangaan! #100happydays  
-------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten