woensdag 14 oktober 2015

Blije dag 21: Puf!

 

"He, ik heb nog puf!!" constateerde ik verbaasd toen ik om 16.30 de deur van het werk uitstapte (en daarbij dit paradijselijke uitzicht op Crooswijk had, maar dat terzijde). De afgelopen weken was ik de maandagochtend om 6.30 op de trein gestapt teneinde om 9.00 op mijn werk in Rotterdam te zijn. Dan kan je me aan het eind van de dag echt opvegen. Als ik weet dat ik zo vroeg moet opstaan om de trein te halen slaap ik namelijk ook nog eens heel slecht. Of zelfs helemaal niet.

Vannacht had ik in Rotterdam overnacht en kon ik 'uitslapen'. Aan het eind van de werkdag had ik warempel energie over! Ik had nog een eindeloze avond helemaal voor mezelf, in mijn maandagse logeerhuis. Die vulde ik met op m'n gemakkie naar de tram kuieren, in het station bij de boekhandel rondneuzen, boodschapjes doen voor het avondeten, een programmaatje kijken op mijn smartphone en met lezen (de verleiding was groot 'boekje lezen' te zeggen maar dat zouden drie verkleinwoordjes op een rij zijn). Maar vooral dat eerste moment, dat besef een avond met eindeloze mogelijkheden voor me te hebben, was mooi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kan jij blij zijn voor 100 dagen in een rij?" Die uitdaging wilde ik wel aangaan! #100happydays  
-------------------------------------------------------------------------------------------------

1 opmerking:

  1. Ja dat vind ik eigenlijk ook de mooiste momenten, bij mij in de ochtend als ik plannen kan maken voor de dag die voor mij ligt.

    BeantwoordenVerwijderen